THIS CONSTANT HAPPINESS KILLS US


artysta: Paweł Żukowski
kurator: Małgorzata Maciaszek
data: 18.03-21.03.2013





Na wystawie prezentuję serię haftów inspirowanych wiejskimi kuchennymi makatkami. Zachowałem ich podstawową zasadę – niebieska nić na białym tle, ale uwspółcześniłem ich treść. Ilustracje powstały na bazie moich prywatnych fotografii przedstawiających przyjaciół, znajomych a czasem całkiem obce mi osoby. Usunąłem z nich rysy twarzy, żeby zlikwidować indywidualizm i uczynić prace bardziej uniwersalnymi, tak żeby każdy mógł dokonać na nie projekcji ludzi ze swojego otoczenia. Teksty to cytaty z gazet, książek, filmów a także moje autorskie sformułowania. Chciałem opisać współczesne mi pokolenie. Pokolenie, które siedzi na facebooku i wrzuca tam zdjęcia kotów. Pokolenie, które prokrastynuje oglądając blogi na tumblrze. Od nadmiaru możliwości samozadowolenia staje się coraz bardziej zagubione. Można się z tym nie zgadzać, można mieć inną wizję współczesnych dwudziestolatków, ja akurat przywiązany jestem do tej wersji.

Paweł Żukowski jest studentem fotografii na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Uczestnik kilku wystaw zbiorowych, laureat jednego stypendium, wypowiada się w różnych, oprócz haftu, mediach. Wystawa w Galerii Siłownia jest jego pierwszą indywidualną prezentacją.

wernisaż: 15.03.2013, godz. 19:00
w dniach 18.03-21.03.2013 wystawa czynna w godzinach 15:00-18:00.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz